5 przydatnych narzędzi w mediach społecznościowych

Każdy kto pracuje w social mediach albo prowadzi swoją własną stronę internetową czy bloga, stara się aby jego wysiłek był jak najbardziej efektywny. Wbrew pozorom nie wystarczy tylko wrzucić linka czy zdjęcia i po sprawie. Jeśli zagłębimy się w to, co robimy specjalista od social mediów, okazuje się, że musi on zajmować się między innymi, analizą, tworzeniem ciekawych treści czy raportowaniem. Nic dziwnego, że coraz głośniej jest o narzędziach, które ułatwią Nam pracę. Spośród wielu dostępnych narzędzi, wybraliśmy 5, które powinny Wam się sprawdzić.

Hootsuite

Nie bez powodu Hootsuite znajduje się na pierwszym miejscu naszego zestawienia. Jest to program, który wykorzystuje większość firm w celu usprawnienia swoich działań. Aplikacja ta oferuje między innymi planowanie postów, analitykę społecznościową a także współpracę z klientem czy zespołem. Dzięki jego wielozadaniowości możemy podpiąć do niego Facebooka, Twittera, Linkedin, WordPressa czy Foursquare.

Post Planner

Narzędzie to jest bardzo podobne to poprzedniego. Dodawanie treści na social media może być bardzo czasochłonne. Wszystko jest zależne od tego ile mamy profili, które musimy obsługiwać. Publikowanie wielu postów może wydawać się skomplikowane, w końcu całość trzeba bardzo dobrze ogarnąć żeby się nie pogubić. Właśnie dlatego Post Planner jest programem, z którym warto się polubić. Darmowa wersja pozwala nam na planowanie i publikowanie postów dla wielu różnych profili. Aplikacja ta pozwoli na dokładną kontrolę wszystkich postów. Dodatkowy plus jest taki, że posty, które zaplanujemy z dużym wyprzedzeniem, nie będę miały bardzo dużego spadku zasięgu organicznego.

Keyhole

Kolejne narzędzie jest dla osób, które lubią narzędzia praktyczne i ładne. Program ten stosowany jest przeważnie do Twittera i Instagrama. Wystarczy w odpowiednie miejsce wpisać interesującą nas frazę (najczęściej będzie to konkretny hashtag). Po wyszukaniu otrzymamy dane geograficzne osób, które użyły tych wyrazów, a także jaki ma on zasię postów, czy ile osób go użyło. Dzięki tej aplikacji mamy możliwość monitorowania hashtagów, które nas interesują i wybierać te, które przyniosą nam korzyści w postaci większych zasięgów.

Sotrender

Każdy kto chce analizować profile w mediach społecznościowych powinien znać Sotrender. Jest to narzędzie, dzięki któremu możemy w prosty sposób dowiedzieć się, jak osiągać lepsze wyniki. Oprócz porównywania swoich wyników, możemy także analizować konkurencję i branżę, z której pochodzi nasza firma. Narzędzie możemy przez 14 dni testować za darmo, a jeśli Nam się spodoba, to podstawowy pakiet kosztuje 49 zł.

Power Editor

Power Editor jest wewnętrznym narzędziem Facebooka. Jest bardzo podobny do Menedżera reklam, ale posiada jeszcze parę dodatkowych możliwości. Dzięki niemu możemy między innymi dowolnie rozgraniczać reklamy, tworzyć reklamy dynamiczne a także kreować dark posts. Program ten jest skomplikowany w użyciu, ale po dłuższym użytkowaniu na pewno nabierzecie wprawy.

A Wy, z których programów korzystacie? Które z wyżej wymienionych używacie lub planujecie wykorzystać do pracy w social mediach? Może używacie takich, które nie znalazły się na tej liście, a są na pewno godne polecenia? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach.

Specjalista Social Media
Joanna Tkaczyk

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *