Facebook – rodzaje postów, o których nie miałeś pojęcia

Praktycznie każdy z nas posiada konto na Facebooku. Wrzucamy zdjęcia, dzielimy się statusami, tym co czytamy, jemy i oglądamy. Tak wyglądają nasze profile, a firmowe fanpage ograniczają się do kilku fotek z podpisami. Często nawet nie wyretuszowanych. Dorzucamy linka i mamy jaki, taki post. Okej, cenimy naturalność …jednak czemu nie skorzystać z narzędzi, które proponuje nam słynny portal społecznościowy? Sprawdźmy jak możemy usprawnić nasz fanpage i zachęcić użytkowników do częstszych odwiedzin.

Rodzaje postów graficznych.

Fanpage pozwala nam na wiele układów graficznych naszego posta. Najczęściej wstawiamy jedynie zdjęcie i dodajemy krótki opis lub link. Okazuje się jednak, że nasi fani pragną czegoś więcej! Dlatego warto znać również inne opcje dodawania postów.

Jeśli chcemy zmienić nudne, pojedyncze zdjęcie na coś bardziej ciekawego wystarczy, że w polu, gdzie tworzymy posta klikniemy funkcję „zdjęcie/film”. Wtedy rozwinie nam się menu złożone z 4 lub 5 propozycji.

zdjęcia na Facebooku brandbay

  1. Prześlij zdjęcia/filmy
    To klasyczny post, o którym nie trzeba wiele mówić. Wklejamy zdjęcie lub film i…gotowe!
  2. Utwórz album ze zdjęciami
    Jest to świetna opcja, gdy dodajemy wiele zdjęć i chcemy mieć je posegregowane w odpowiednich folderach. Możliwe, że każdy album będzie dedykowany jednemu modelowi. Może będzie związany z kolorystyką lub z wybranym daniem. Tak czy siak ułatwi to potem wyszukiwanie konkretnych zdjęć przez naszych potencjalnych klientów.
  3. Utwórz karuzelę zdjęć
    Ta opcja święci ostatnimi czasy wielkie tryumfy. Doskonale sprawdza się jeśli chodzi o sklepy z dużą ilością produktów. Dodajmy kilka zdjęć i przekierowujemy je na naszą witrynę. Klient za pomocą strzałki może przeglądać nasze produkty. Ruchome zdjęcia przyciągają oko i zachęcają do klikania. Zdjęcia do karuzeli powinny mieć wymiar 600X600 pixeli.
  4. Utwórz pokaz slajdów
    To lekki format postu, z jednej strony przypominający filmik wideo, a z drugiej – możliwy do wyświetlenia nawet osobom, które korzystają jedynie z sieci 2G. Dodatkowo świetnie sprawdza się w połączeniu z Facebook Ads. Kilka zdjęć połączanych płynnym przejściem z pewnością urozmaici nasz fanpage. Zwłaszcza, że pokaz wyświetla się w naprawdę dużym formacie!

pokaz slajdów           5. Kanwa
Ta opcja jest dostosowaną do urządzeń mobilnych funkcjonalnością, która, po kliknięciu reklamy, umożliwia
wyświetlanie w trybie pełnoekranowym treści zawierających obrazy, filmy, tekst i linki.  Niestety funkcja ta nie
jest dostępna na wszystkich fanpage`ach

Rodzaje postów ofertowych.

Zdjęcia i filmy to nie wszystko czym może uraczyć nas Facebook. Aby jeszcze lepiej i trafniej dotrzeć do klientów, możemy skorzystać z funkcji jaką daje nam opcja: Oferta, Wydarzenie +.

menu ofertowe

Tutaj mamy prawdziwe pole do popisu.

  1. OfertaW ofercie ustalamy, co, kiedy i na jak długo chcemy promować. Możemy wybrać zarówno usługę jak i produkt. Dodatkowo mamy do wyboru takie opcje jak:- czy chcemy udzielić naszym klientom rabatu % czy kwotowego
    – datę zakończenia promocji
    – kod rabatowy
    – regulamin

oferta

  1. Wydarzenie i ważne wydarzenieTutaj możemy zachęcić fanów do dołączenia do wydarzenia, które my, jako firma, organizujemy lub wspieramy. Oczywiście możemy wybrać zabawne wydarzenie jak np.”Przeczytam w tym roku 100 książek”. Będąc księgarnią możemy sprezentować członkom wydarzenia kod rabatowy na książki lub zachęcić do dyskusji o wybranej powieści. Możemy również utworzyć realne  wydarzenie jak: Noc rabatowa 27 lipca 2016.  Zapraszamy osoby chętne na zakupy ze zniżkami. O wydarzeniu robi się głośno a my wiemy jakiej liczby ludzi możemy spodziewać się w sklepie.
  2. NotatkaMy z doświadczenia wiemy, że notatki świetnie sprawdzają się jako miejsce na regulamin do facebook`owego konkursu lub jako miejsce na dowolną informację dla klienta. Możemy umieścić na niej zasady reklamacji lub adresy wszystkich sklepów. To, do czego ją wykorzystamy, zależy już tylko od nas 🙂

Wykorzystuj potencjał Facebooka.

Drodzy administratorzy swoich fanpage`y! Porzućcie nudne posty i wykorzystujcie potencjał Facebook`owych narzędzi. Bawcie się formą i treścią. Z pewnością Wasi fani odwdzięczą się Wam w postaci częstszych odwiedzin i ilością lajków. Inspirujcie ich, zapraszajcie na wydarzenia i pokazujcie wspaniałe filmiki. W końcu to oni są w tym wszystkim najważniejsi!

Może Ci się również spodoba

1 Odpowiedź

  1. Joanna malinowska napisał(a):

    Bardzo przydatne informacje 🙂 najbardziej podoba mi się opcja z tworzeniem pokazu slajdów w formie filmików, na pewno wykorzystam ją na fanpage’u mojej firmy 🙂 polecam jeszcze zajrzeć na tę stronę: http://startujzfirma.blogspot.com/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *