Kiedy marketing spotyka VR – najciekawsze kampanie w Social Media z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości

Czy pamiętacie, jak w 2004 roku Mark Zuckerberg – CEO Facebooka, kupił firmę produkującą gogle VR – Oculus? Co wtedy pomyśleliście? Czternaście lat temu wydawać by się mogło, że potencjał takiej technologii jak wirtualna rzeczywistość jest daleko w tyle i potrzebne będzie jeszcze wiele lat, aż będzie ona przynosić coś więcej niż tylko chwilową rozrywkę.

Otóż nic bardziej mylnego! Biorąc pod uwagę zmysł przewidywania i nosa do interesów szefa największej platformy społecznościowej na świecie, branża VR już wtedy prowadziła intensywną ekspansję na jak największą ilość sfer naszego życia.

Po co nam ten cały VR?

Nie inaczej było w przypadku Social Media i całego marketingu internetowego, gdzie również zauważono rosnące możliwości wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości. Co zadecydowało o tym, że coraz częściej firmy decydują się na wykorzystanie tej technologii w swoich działaniach reklamowych?

  • Innowacyjność – nie wszyscy jeszcze wpadli na pomysł ukazania swojego produktu lub usługi w tak ciekawy sposób. W 2018 roku rządzi video, więc dlaczego mielibyśmy nie pójść o krok dalej? Ponieważ wtedy idzie za tym…
  • Wzrost zainteresowania – nie będzie tajemnicą fakt, iż większy zasięg osiągniemy publikując na fanpage’u zachęcający film 360, w którym w ciekawy sposób pokażemy co mamy do zaoferowania, niż pojedyncza grafika i ogrom tekstu w treści posta. To z kolei możemy przekuć w…
  • Zysk – wzrost zainteresowania sprawi, ze zostaniemy zapamiętani i dzięki temu istnieje szansa, że potencjalni klienci wybiorą właśnie nasze usługi i osiągniemy cele sprzedażowe! Dobrze przemyślany content jest w stanie zdziałać prawdziwe cuda, a w połączeniu z wirtualną rzeczywistością – zrobić prawdziwą rewolucję 🙂

VR w służbie sprzedaży – przykłady

Zastanawiacie się, jak sprzedawać za pomocą marketingu VR? Pokażcie osobie po drugiej stronie przedsmak tego, co otrzyma jeśli zdecyduje się na zakup Waszego produktu. Zwróćcie uwagę, jak zrobiła to np. firma GoLux.pro we współpracy z Lodz360.com 🙂


Nie od dziś wiadomo, że w reklamie bardzo dobrze działają na odbiorców emocje. Tym tropem podążył Samsung, startując w 2017 roku na Facebooku z kampanią #DoWhatYouCant, mającą na celu promocję gogli GearVR wspomaganych telefonami Samsung GalaxyS8 i S9.

W filmie została przedstawiona historia polskiego generała – Tadeusza Kuziory, który w 1976 roku znalazł się w wielkiej czwórce wytypowanych do misji Sojuz 30. Ostatecznie w kosmos poleciał Mirosław Hermaszewski, ale Samsung po 39 latach spełnił marzenie niedoszłego kosmonauty. Zobaczcie!


VR a promocja kultury i sztuki

Zastanawiacie się, jak poza płatną reklamą można jeszcze dobrze wypromować wydarzenie na Facebooku? Weźcie przykład z Sir Eltona Johna! 24 stycznia została ogłoszona jego pożegnalna trasa „Farewell Yellow Brick Road”, a wraz z nią światło ujrzał film360 promujący serię ostatnich koncertów wybitnego wokalisty 🙂


Na koniec przykład wykorzystania wirtualnej rzeczywistości…. w promocji sztuki. W jednym krótkim filmie odbywamy podróż w głąb obrazu „Gwieździsta Noc” Vincenta Van Gogha. Przyznacie, że robi wrażenie? 🙂


Przykładów na zastosowanie wirtualnej rzeczywistości w działaniach reklamowych jest bardzo dużo. Jesteśmy pewni, że jeszcze wiele przed nami – wszak branża VR i AR rozwija się cały czas, więc na pewno jeszcze zostaniemy czymś zaskoczeni 😉

Dajcie znać, jeżeli napotkaliście na Facebooku kampanie równie przykuwające uwagę jak powyższe!

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *