Najlepsze wymiary zdjęć na Facebooka, Instagrama, Twittera i Pinteresta

Posiadając konto na portalach społecznościowych, korzystamy z wszelkich jego udogodnień. Wydarzenia, reklamy, twitty czy zdjęcia, to tylko część możliwości, jakie dają nam niezwykle popularne dziś social media.

Często, prowadząc profil na Facebooku lub Instagramie zapominamy o tym, że bardzo ważna w układzie posta jest jego estetyka. Ileż to razy nasze zdjęcie, po wrzuceniu w odpowiednią usługę (post, reklamę czy wydarzenie) zostało przycięte lub źle dopasowane?

Dlatego warto znać rozmiary zdjęć, odpowiadające konkretnym usługom.

Wymiary zdjęć na Facebooka.

facebook

Prowadząc fanpage rozpoczynamy od tego, by ustawić odpowiednie zdjęcie profilowe oraz cover photo (zdjęcie w tle). Tzw. profilówka nie powinna być mniejsza niż 180 x 180 pikseli, ponieważ zostanie ona przycięta do kwadratowej ramki. Warto wiedzieć, że na komputerach wyświetli się obraz o wielkości 160 X 160, natomiast na smartfonach 140 x 140 pikseli.

Zdjęcie w tle powinno mieć wymiary 851 x 315.

Nie możemy także zapominać o grafikach, które będą zdobić nasze posty. Oczywiście Facebook pozwala na umieszczanie zdjęć w każdym rozmiarze. Jednak, aby ujednolicić wygląd naszej tablicy warto stosować się do wymiarów 940 X 788 pikseli.

Do okolicznościowych wydarzeń powinniśmy stosować grafiki o wymiarze 1200 x 450, podobnie rzecz ma się dla reklam na polubienia (Like Box) – 1200 X 444.

Na koniec warto poznać wymiar grafiki, stosowanej do linku. Często bowiem wrzucając odnośnik do strony, ściągnięte zdjęcie układa się z boku wpisu lub całkowicie jest go pozbawiony. Jeśli spotkamy się z taką sytuacją, nie ma problemu. Możemy umieścić własną grafikę do linku o wymiarach 1200 x 628.

Wymiary grafik na Instagrama.

instagram

Tutaj sprawa jest uproszczona, ponieważ w większości korzystamy ze zdjęć bezpośrednio zrobionych naszym telefonem. Jeśli jednak prowadzimy Instagrama dla firmy, bądź chcemy go ujednolicić warto zastosować zdjęcia o wymiarach 640 x 640.

Jeśli chodzi o logo/zdjęcie profilowe, najczęściej jest ono ściągane bezpośrednio z naszego Facebooka (jeśli logujemy się przez ten portal). Zakładając konto na Instagramie poprzez maila, mamy możliwość wyboru zdjęcia. Wtedy powinno oscylować wokół wartości 110 x 110 pikseli.

Wymiary grafik na Pinteresta.

pinterest

Pinterest daje nam dużo większą swobodę w doborze rozmiaru grafiki. Zdjęcie profilowe może wahać się od minimalnych rozmiarów – 165 x 165 pikseli , aż do 600 x 600 pikseli.

Zdjęcie w tle nie powinno być mniejsze niż 217 x 147 pikseli. Jednak podobnie jak na Instagramie, możemy zastosować także większe zdjęcie.

Reszta zdjęć jest „przypinana” i umieszczana w odpowiednich sekcjach naszej tablicy.

Wymiary grafik na Twiterra.

twitter

Ostatni portal, który swoją popularność uzyskał przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, to Twitter.

Nie posiada on zbyt wielu możliwości reklamowych, dlatego jego główne grafiki to:

Zdjęcie profilowe – 400 x 400 pikseli, oraz obraz w nagłówku1500 x 500 pikseli.

 

Jak ważna jest grafika na portalach społecznościowych.

Warto zwrócić uwagę na dobrze wyprofilowane zdjęcia na portalach społecznościowych, ponieważ często, to one stają się najlepszą reklamą dla naszej działalności. Nie bez powodu blogerzy zyskują swoją popularność właśnie dzięki dobrze zrobionym zdjęciom i umieszczeniu ich w odpowiednich formatach.

Ciekawostką może być fakt, iż coraz częściej grafiki umieszczane na portalach społecznościowych są ruchome. Facebook obsługuje format gifów i filmików, a Instagram słynie z 15 sekundowych video.

Wybierzmy więc odpowiedni format i trzymajmy się go, zwłaszcza gdy profil jest prowadzony z konta firmowego.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *