Narzędzia do tworzenia ciekawego przekazu w Social Mediach.

Nie od dziś wiadomo, że mężczyźni to wzrokowcy. Jednak jak się okazuje – nie tylko oni! Ogromna część z nas, najlepiej przyswaja informacje wzrokowo. Zapamiętujemy układ tekstu, grafikę czy film. Nic dziwnego, w końcu żyjemy w zdigitalizowanym świecie telewizji, internetu i mass mediów.

Dlatego dziś – przedstawimy narzędzia, które pomogą początkującym blogerom, właścicielom profili na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn, stworzyć ciekawy content. Podpowiemy też, jak organizować treść i grafikę, aby przekazywały one naistotniejsze informacje, a zarazem nie były przeładowane formą. A więc, do dzieła!

Forma ponad treścią?

Pamiętajmy, że grafiki i treści umieszczane w Internecie rządzą się swoimi prawami. Po pierwsze, nie liczy się ilość ale jakość! Tworząc wpis możemy przekazać encyklopedyczną wiedzę jednak, jeśli dobrze nie rozplanujemy treści, to nawet najlepszy artykuł okaże się klapą.

Dzielmy naszą treść za sekcje. Twórzmy nagłówki, pogrubiajmy najważniejsze informacje. Dzięki temu nasz odbiorca, nawet jadąc w autobusie, wyciągnie z artykułu to, co najważniejsze.

To samo tyczy się grafiki. Nie wrzucajmy na nasz plakat czy zdjęcie w tle wszystkich, ważnych dla nas, informacji. Skupmy się na 2-3 najważniejszych rzeczach. Trudniejsze, bardziej skomplikowane dane przedstawiajmy jako infografiki. Dzięki temu przyswajalność wiedzy przez naszych klientów wzrośnie!

Kolorystyka i układ grafiki – aż tak ważna?

Doskonale wiemy, że pewne kolory mają wywierać na odbiorcach pewne wrażenie. Co przekazują? Sami zobaczcie:

  • żółty: optymizm, ciepło

  • pomarańczowy: radość, pewność siebie

  • czerwony: ekscytacja, odwaga

  • fioletowy: kreatywność, mądrość

  • niebieski: zaufanie, niezależność

  • zielony: zdrowie, spokój

Nie znaczy to jednak, że wszystkie agencje kreatywne muszą podsiadać identyfikację wizualną w kolorze fioletowym a wszystkie placówki medyczne w zielonym. Jednak, jeśli dobrze się zastanowić, wiele z tych kolorów jest właśnie w ten sposób wykorzystywana.

W grafice istotne będą także kontrasty – aby w obrazku przykuwało uwagę to, co najbardziej istotne. Liczmy się też nie tylko ze swoim gustem, ale z ogólnymi trendami. Obserwujmy światowych liderów, sprawdzajmy ich loga, grafiki, infografiki i czerpmy z nich inspiracje!

5 narzędzi, dzięki którym Twoje social media rozkwitną!

Już znasz podstawowe reguły, które pomogą Ci w zorganizowaniu ciekawego contentu. Teraz czas do konkretów. Oto 5 narzędzi, które pomogą Ci szybko i łatwo stworzyć post, grafikę, infografikę lub zwyczajnie – znaleźć popularny temat i o nim napisać.
1) FOTOR

Dzięki niemu możesz stworzyć ciekawa grafikę opartą na kolażu ze zdjęciami. Część szablonów jest darmowa. Baw się formą i twórz niesamowite zdjęcia z ulubionymi motywami. Dziel się nimi w social mediach i łap lajki!

2) BUZZSUMO

Dzięki Buzzsumo dowiesz się, które artykuły są popularne w social mediach. Wystarczy, że wprowadzisz konkretny adres strony. Jeżeli nie chcesz ograniczać się do konkretnej witryny, to wystarczy sama fraza np. Content Marketing. Niestety darmowa wersja została mocno ograniczona.

3) PIKTOCHART

Twórz infografiki i spraw, by trudne treści stały się proste jak bułka z masłem. W końcu nie od dziś  wiadomo, przez grafikę do wiedzy! 🙂

4) EASELLY

Strona do tworzenia infografik, dzięki której możemy wybierać spośród wielu szablonów, łączyć i usuwać elementy oraz zmieniać kolory. Dzięki Easelly możemy spersonalizować infografikę i dostosować ja do swoich własnych, indywidualnych potrzeb.

5) CANVA
Proste i darmowe narzędzie, dzięki któremu zrobisz m.in. Facebookowy nagłówek,  przygotujesz grafikę dla wpisu na bloga lub grafikę dla statusu w portalu społecznościowym. Możesz wybierać spośród dość sporej ilości szablonów darmowych jak i tych płatnych. Już nie musisz znać Photoshopa by tworzyć fajne grafiki!

 

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *