Optymalizacja sklepu internetowego przed świętami

Okres świąteczny kojarzy nam się z rodzinnym ciepłem, choinką i…szaleństwem zakupowym! Już w połowie listopada zaczynamy poszukiwać świątecznych prezentów, zastawy na stół czy płaszczyka do eleganckiej sukienki.

Klienci ustawiają się w długich kolejkach sklepowych lub bombardują sklepy internetowe i Allegro w poszukiwaniu upragnionych produktów. Jak więc, będąc właścicielem sklepu online, nie utonąć w morzu zapytań i zamówień? W tym artykule podpowiemy, jak zoptymalizować sklep tak, aby klienci i właściciele byli na równi usatysfakcjonowani.

Optymalizacja sklepu pod kątem regulaminu

Po pierwsze, sprawdźmy nasz regulamin i wyciągnijmy z niego najważniejsze informacje. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że klikając „akceptuję regulamin” niewiele osób tak naprawdę go czyta. Warto więc by najważniejsze jego punkty były wytłuszczone lub umieszczone powiększoną czcionką na stronie.

#1 Zwroty

Informacja o zwrotach jest niezwykle istotna. Większość klientów, wybierając prezenty dla najbliższych, chce wiedzieć, czy w razie gdyby podarunek okazał się nietrafiony, można je zwrócić lub wymienić. Jeśli jasno określimy zasady oddawania produktów, unikniemy lawiny maili związanych z takim zapytaniem.

#2 Reklamacje

Podobnie jak w punkcie 1, warto jasno i klarowanie napisać, czy w ogóle przyjmujemy reklamację, jaki jest czas jej rozpatrzenia oraz co podlega pod gwarancję. Możliwe, że nie wszystkie produkty w naszym sklepie są objęte taką usługą.

#3 Czas realizacji zamówienia

Jest to bardzo ważny punkt, ponieważ wielu klientów robi zakupy na ostatnią chwilę. Możemy dopisać na stronie, że w okresie świątecznym okres realizacji zamówienia trwa dłużej, lub wręcz przeciwnie, że zamówienia są realizowane niezwykle szybko. Jednak pamiętajmy, że dzień różnicy może okazać się katastrofalny w skutkach (zamiast na wigilię, paczka dotrze np. po świętach).

Optymalizacja sklepu pod kątem opisu towaru

Pamiętaj, że w sklepie internetowym nikt nie może przymierzyć ani dotknąć produktów, które sprzedajesz. Dlatego ich opis powinien być wyczerpujący. Pamiętajmy, żeby dobrze opisać produkt, aby potem nie mieć problemu z niezadowolonym klientem.

#1 Pamiętaj o oznaczeniu „w magazynie” (in stock)

Wyprzedałeś wszystkie koszulki z nadrukiem renifera, a w Twoim sklepie internetowym wciąż widnieją jako dostępne? Nie dziw się, że wciąż napływają nowe zamówienia. Dla Twoich klientów produkt jest przecież wciąż „do kupienia”. Jeśli nie posiadamy automatycznych ustawień, warto zwrócić uwagę na tę funkcję, by nie wprowadzała w błąd kupujących, a nam oszczędziła czasu, który spędzimy na tłumaczeniu, iż zaszła pomyłka.

#2 Dostępność rozmiarów

Warto w okresie świątecznym zastanowić się nad zamówieniem dodatkowych rozmiarów. Być może chcemy podarować komuś koszulkę w rozmiarze XXL, a może ktoś nosi buty w rozmiarze 35. Oczywiście nie musimy na siłę dodawać wyjątkowych rozmiarów, jednak to, co trudno dostępne, zawsze jest bardziej poszukiwane. Dzięki temu nasz sklep może zyskać większa klientelę, która zostanie z nami na dłużej.

#3 Kategorie świąteczne

Dobrym pomysłem jest stworzenie osobnej kategorii z dodatkami świątecznymi. Dzięki niej nasi klienci łatwo odnajdą ozdoby, dodatki, prezenty czy artykuły spożywcze związane z tym okresem. Zamiast szukać w czeluściach naszej platformy drobnego dodatku do prezentu, wystarczy, że klikną na odpowiednią kategorię. Oczywiście będzie ona dostępna jedynie w okresie grudniowym chyba, że zdecydujemy się na umieszczanie w niej sezonowych artykułów ( Wielkanoc, Halloween, Gwiazda itp.)

Idealny sklep na świąteczne zakupy

Opisane wyżej punkty, to tylko niektóre z pomysłów na to, by uprzyjemnić świąteczne zakupy zarówno nam – właścicielom, jak i naszym klientom. Pamiętajmy, że najważniejszym punktem każdego sklepu jest klient! A wszystkie funkcje, które wprowadzimy do naszej platformy sprzedażowej mają ułatwić zakupy właśnie jemu!

Postarajmy się, by w trakcie zakupów użytkownik naszego sklepu czuł się dobrze i bezstresowo. Każda ważna informacja powinna być wytłuszczona i napisana większą czcionką tak, aby potem nie było nieporozumień. Pamiętajmy o właściwych oznaczenia In Stock, a reszta pozostanie w rękach kupujących.

POLECANE ARTYKUŁY

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *