Pozycjonowanie stron – poradnik dla początkujących

SEO, magiczne trzy litery, która działają na posiadaczy strony jak wabik. Często jednak nie mamy pojęcia co to właściwie jest. Okej – chcemy aby nasza strona pojawiła się w pierwszej 3 wyszukiwania Google, jednak jak to zrobić, o tym już nie mamy pojęcia.

Płacimy agencjom za tajne działania, które nie przynoszą skutków. Chcemy rezultatów, jednak na nie trzeba poczekać. Dlaczego to takie skomplikowane? Zobaczcie sami.

Audyt strony – czyli analiza naszej strony

Działania SEO zawsze, ale to zawsze, rozpoczynamy od audytu strony. Na pierwszy rzut oka może ona wydawać się nam przejrzysta i prosta – więc co tu poprawiać? Takie myślenie jest niestety zgubne! Specjaliści SEO patrzą na strony pod kątem słów kluczowych, kodów i kategorii- a nie wyglądu czy UX.
Brane pod uwagę w audycie SEO są takie rzeczy jak:

– ilość treści na stronie
– jakość treści (czy nie jest kopiowana, czy zawiera słowa kluczowe, nagłówki)
– adresy i ich struktura (np. www.brandbay.pl/12=index3435 jest złym adresem, jednak http://brandbay.pl/blog/ już dobrym)
– obrazki i ich ALT tagi

Wybór słów kluczowych

Pozycjonując stronę, nie sprawiamy, że w cudowny sposób będzie ona pojawiała się zawsze na 1 miejscu w wyszukiwarce Google. Może pojawiać się na 1 miejscu – ale tylko po wpisaniu wybranych słów kluczowych. Musimy odkryć jakie frazy mogą przynieść nam największy zysk.

Jeśli prowadzimy restaurację w Krakowie, chcemy być wyświetlani po hasłem „najlepsza knajpa w mieście” ale także „restauracja Kraków”. Takich fraz możemy wybrać od 2-3 do 15-20. Wszystko zależy od naszego czasu (w wypadku gdy zabieramy się za własnoręczne działania) lub budżetu (jeśli zlecamy to agencji). Musimy się także liczyć z tym, że niektóre frazy są mniej oblegane np. fraza Super tanie obiadowe dania w Krakowie, a niektóre, bardziej popularne, jak: najlepsza restauracja Kraków, to nawet rok czy dwa pracy dla pozycjonera. W końcu każdy restaurator chciałby się wyświetlać pod taką frazą.

Wdrożenie zmian

Wiemy już na jakie słowa kluczowe chcemy się pozycjonować oraz jakie błędy są do poprawienia na naszej stronie. I co dalej? No właśnie – tutaj zaczynają się schody. Oczywiście możemy sami wdrożyć zmiany na naszej stronie wykryte w audycie, jednak nie zawsze wiemy jak to zrobić. W popularnych CMS-ach łatwo znaleźć pola odpowiadające za podpis obrazka, meta tagi czy meta title. Jednak gorzej gdy nasza strona jest statyczna a my nie znamy języka html.Warto w takich sytuacjach poprosić o pomoc kogoś, kto lepiej zna się na technicznych aspektach stron www. Dopiero po wdrożeniu zmian rozpoczniemy bowiem ostatni etap.

Linkowanie

Proces linkowania opiera się wymianie linków na różnych stronach, linkowaniu wewnętrznemu (jedna podstrona linkuje do drugiej podstrony), oraz całej sieci zależności, które wpływają na to, jak szybko i czy w ogóle nasza strona przebije się do wysokich pozycji. Możliwe, że już po krótkim czasie wskoczymy na 20-15 pozycję (duże szanse mają nietypowe słowa, nazwy własne np. Mirmax, lub frazy z długim ogonem: np. drewniane zabawki dla małych dzieci Kraków) jednak pierwsza trójka w Googlach to marzenie każdego. Tylko regularne i przede wszystkim legalne działania seo pozwolą nam dotrzeć do tej pozycji, a to niestety wymaga czasu.

Korzyści z pozycjonowania

Pozycja strony w wynikach wyszukiwania bezpośrednio wpływa na liczbę jej odwiedzin. Im lepsza pozycja tym większa popularność strony, a im większa popularność tym – większy zysk. Będąc wysoko w wynikach wyszukiwania wyprzedzamy konkurencję a klient, w 90% kliknie najpierw na nasz sklep/blog/witrynę zamiast w link konkurencji. Dlatego pozycjonowanie, mimo czasu i niekiedy sporego budżetu, zawsze zwraca się z nawiązką.

POLECANE ARTYKUŁY

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *