Reklama w Internecie – potrójna moc Facebooka, AdWords i Seo

Posiadając swój biznes często zastanawiamy się, jak zareklamować go szerszej publiczności? Chcemy przyciągnąć klienta, ale nie wiemy jak to zrobić. Zastanawiamy się, która reklama będzie dla nas najbardziej trafna: prowadzenie fanpage`a, linki sponsorowane a może Instagram? Rozpoczynamy zabawę z social mediami, próbując poruszać się po omacku w pajęczej sieci www.

Okazuje się, że idziemy w dobrym kierunku, jednak nie do końca wiemy jak powiązać różne aspekty reklamy internetowej. Jeśli czujesz, że właśnie tak jest, koniecznie przeczytaj ten artykuł i dowiedz się jak wykorzystać reklamę w internecie na maxa!

Pozycjonowanie stron Internetowych

Każdy o tym słyszał, jednak wielu nadal nie wie „z czym to się je”. Pozycjonowanie www to najdłuższy proces związany z reklamą Twojej strony. Z badań Slingshot z 2011 roku wynika, że będąc na 1 pozycji w wyszukiwarce Google możemy liczyć na 18,2% klikalności w naszą stronę ale już na 2 pozycji wynik ten spada aż o 8%. 3 miejsce, to około 7,2% klikalności a wszystkie pozycje poniżej 5 miejsca (mówimy oczywiście o 1 stronie wyszukiwania) oscylują w granicach od 5% do nawet 1%.

Jak więc widać różnica jednego oczka, może zmniejszyć naszą sprzedaż nawet o połowę! A mówimy tutaj o top 10 wyszukiwarki Google. Jeśli nasza strona znajduje się na 15, 20, 30 czy dalszej pozycji, to praktycznie w ogóle nie możemy liczyć na to, że ktoś wejdzie na naszą witrynę.

Mimo, iż wielu z nas uważa, że nie warto podejmować się działań seo, z uwagi na to, że nie należą one do najtańszych, a na efekty trzeba długo czekać, to jak wynika z badań, jest to błędne myślenie. Chociaż na początku działania seo nie przyniosą nam bezpośredniego przełożenia na sprzedaż, to w szerszej perspektywie, budują naszą pozycję w Googlach, która z kolei pozwoli w przyszłości osiągać dużo większe zyski niż nasza konkurencja.

Warto więc postawić na pozycjonowanie stron internetowych na pierwszym miejscu, w działaniach reklamowych i spokojnie czekać na rezultaty.

Kampanie reklamowe Adwords

Kolejnym krokiem, który idzie w parze z pozycjonowaniem jest reklama AdWords. Jest to narzędzie stworzone przez Google, dzięki któremu Twoja firma stworzy reklamy tekstowe i graficzne, które będą wyświetlane w sieci wyszukiwania lub w sieci reklamowej (blogi, strony, YouTube).

Kampania Adwords prowadzona w sieci wyszukiwania przypomina wyglądem wyniki organiczne, dzięki czemu zanim osiągniemy wymarzoną pozycję seo, nasze reklamy będą zastępować naszą stronę na pierwszych miejscach. Dodatkowo, prowadząc kampanię linków sponsorowanych sami możemy wybrać, jaki produkt czy usługę chcemy promować. Możemy bowiem skupić się na 1 lub 2 produktach, możemy wybrać całą kategorię lub przekierowywać kliknięcia po prostu na stronę główną.

W odróżnieniu od pozycjonowania skutki kampanii Adwords widać dość szybko. Reklamy pojawią się od razu w wynikach wyszukiwania, a zysk z nich może pojawić się już w 1 tygodniu wyświetlania. Różnica pomiędzy reklamami sponsorowanymi a pozycjonowaniem jest taka, że kampanię możemy wyłączyć w dowolnym momencie, powodując zniknięcie reklam, natomiast działania seo, nawet przerwane, pozostawią trwałe skutki w postaci wywindowania naszej strony wyżej w wynikach wyszukiwania.

Prowadzenie fanpage`a na Facebooku

Kiedy już rozruszamy reklamy sponsorowane oraz rozpoczniemy działania związane z pozycjonowaniem możemy skupić się na rozpoczęciu naszej działalności na portalach społecznościowych. Wciąż najbardziej rozpoznawalnym medium społecznościowym jest Facebook. Warto więc założyć fanpage i rozpocząć budowanie społeczności w social mediach.

Prowadzenie fanpage`a na Facebooku wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Nasza marka będzie zdobywać coraz większą popularność dzięki kampanii Adwords i pozycjonowaniu, jednak kolejnym celem będzie zaangażowanie użytkowników do większej interakcji z naszą firmą.

Komentarze, lajki i udostępnienia będą naszą bronią w walce z konkurencją. Aby jednak fani chcieli angażować się w nasz fanpage musimy stworzyć ciekawe i unikatowe treści. Po drugie musimy publikować je regularnie i dosyć często. Jeden post na 2 tygodnie sprawi, że aktywność na naszym profilu Facebookowym zacznie zamierać. Ważne jest, aby pamiętać o współczynniku EdgeRank. To on powoduje, że na tablicy naszych fanów będą wyświetlały się nasze posty.

Klienci, którzy naprawdę zainteresują się treściami i grafikami publikowanymi na naszym fanpage`u będą bardziej lojalni i chętniej kupią nasze usługi i produkty.

Dodatkowo, dzięki funkcji Facebook Ads, będziemy mogli wyświetlać reklamy z przekierowaniem na fanpage lub stronę, innym użytkownikom Facebooka. Facebook Ads pozwala dokładnie sprezycować grupę docelową, czyli odbiorców reklamy. Będziemy mogli wybrać takie czynniki jak: zainteresowania użytkowników, wiek, płeć, lokalizację a nawet…stanowisko zawodowe!

Skuteczne działanie reklam Facebook Ads  jest uzależnione od tego jak dobrze znamy swoich klientów.  Jeśli dla przykładu wiemy, że nasi klienci to jedynie właściciele małych firm interesujący się modą to nic prostszego, możemy wyświetlić naszą reklamę na Facebooku osobą, które spełniają to kryterium.

Potrójna moc w pigułce

Widzimy zatem, że czasami jeden kanał reklamowy to za mało. Aby działania reklamowe w Internecie odniosły pożądany skutek, musimy pamiętać o tym, żeby umiejętnie lawirować pomiędzy wieloma rozwiązaniami. Powinny one być spójne i mieć jasno określony cel. W tym wypadku spełniamy trzy takie cele:

  • Pozycjonowanie umacnia naszą markę, pozwala znaleźć nowych klientów z wyszukiwań organicznych oraz sprawia, że strona wydaje się zaufana.

  • Kampanie AdWords nastawione są w głównej mierze na sprzedaż oraz na rozpoznawalność marki. Klienci, którzy zobaczą naszą reklamę na wielu portalach, blogach czy wynikach wyszukiwania będą łatwiej kojarzyć naszą markę z danym produktem.

  • Budowanie społeczności na portalach społecznościowych, w tym Facebooku, pomoże nam utrzymywać dobre relacje z klientami, trafiać do nich bezpośrednio z nowymi usługami lub produktami, zasięgnąć opinii czy zaangażować w konkurs.

Warto więc przemyśleć działania reklamowe i połączyć je tak, aby uzyskać maksymalny efekt. Internet daje nam niekończące się możliwości reklamowania i tylko od nas zależy, czy zmarnujemy taką szansę, czy nie?

POLECANE ARTYKUŁY

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *