Zasięg, wpływ i autentyczność, czyli o sile influencer marketingu

Trendbook 2017 wskazał potrzebę rozwoju współpracy marek z influencerami, rok później influencer marketing znalazł się już wśród wiodących trendów. Stale obniżający się poziom wiarygodności celebrytów sprawił, że marki coraz chętniej wykorzystują w swoich kampaniach mikroinfluencerów, stawiając na komunikacją opartą na autentyczności, która angażuje odbiorców w dialog.

Content is not king

Zadanie marketingu, jakim jest umiejętne przyciąganie uwagi odbiorców, nie zmieniło się od czasów Philipa Kotler’a. Zmieniły się natomiast punkty styku z konsumentem, w których znacznie częściej zamiast treści, wykorzystuje się atrakcyjne obrazy. Dlatego też coraz większy potencjał reklamowy dostrzega się w Instagramie – aplikacji stworzonej przez dwóch kolegów z San Francisco, która obecnie wykorzystywana jest przez społeczność na całym świecie. Swoje konta na Instagramie w 2017 roku miało już 700 mln użytkowników, a z funkcji Instagram Stories aktywnie korzystała prawie połowa z nich. Rosnąca popularność platformy sprawia, że Instagram jest typowany jako najbardziej wpływowe medium.

Jesteś tym, co udostępniasz

Wykorzystanie mikroinfluencerów do budowania świadomości marki oraz promowania produktów i usług, daje coraz lepsze rezultaty. Badania przeprowadzone przez indaHash pokazują, że dobrze przygotowany post jest w stanie zwiększyć trzykrotnie sprzedaż produktu. Siła influencer marketingu wynika z naturalności i autentyczności. Relacjonowanie swojego życia sprawia, że odbiorcy śledzący danego influencera zaczynają się z nim utożsamiać, dzięki czemu łatwiej wpłynąć na ich opinię o produktach czy trendach.

Mikro, mid-tier, top-tier

Fenomen Instagrama polega na tym, że influencerem może zostać tak naprawdę każdy. W zależności od ilości obserwujących, influencerów dzielimy na mikroinfluencerów (do 100000 followersów), mid-tier influencerów (do 10000000 followersów) oraz top-tier influencerów (ponad 10000 000 followersów). Co ciekawe, ilość osób obserwujących dany profil, nie zawsze jest wyznacznikiem sukcesu kampanii i często okazuje się, że mikroinfluencerzy oddziałują na swoich odbiorców znacznie bardziej, z racji bliższego kontaktu z nimi. Wybierając influencerów do współpracy warto więc zwrócić uwagę nie tylko na same zasięgi, ale przede wszystkim na wiarygodność danego influencera oraz profil jego fanów. Podstawowym pytaniem, które powinniśmy sobie zadać jest to, czy pokrywają się oni z naszą grupą docelową i tym samym czy mogą zostać potencjalnymi klientami.

„Rekomendacja zaufanej osoby to Święty Graal reklamy”

Współpraca z influencerami jest dla marketingowców dość czasochłonnym procesem, dlatego też wiele osób zadaje sobie pytanie, czy warto? My mówimy: oczywiście, że tak! Po pierwsze, wierzmy statystykom, a te mówią, że 84% millenialsów nie ufa tradycyjnej reklamie. Po drugie, nowy algorytm Facebooka znacznie ucina organiczne zasięgi. Po trzecie, media społecznościowe stały się kluczowym miejscem do wyszukiwania informacji. Po czwarte, nic tak nie wpływa na decyzje zakupowe, jak rekomendacja od zaufanej osoby. Dlatego też warto poświęcić swój czas na wyszukiwanie odpowiednich profili, ponieważ przełoży się to na znacznie wyższą konwersję sprzedażową, a oto przecież nam chodzi.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *